torsdag 9 juni 2011

Fenix nr 3 2011

Fenix nr 3 2011 har tema superhjältar vilket innebär massvis med uppumpade kroppar i färgglada trikåer. Äventyrsbilagan om Supermalmö är riktigt bra och jag skulle påstå att nr 3 2011 hör till de fem bästa numrena av Fenix någonsin. Jag gillar även scenariot till Supergänget -- det är ett genidrag att presentera ett superhjälterollspel som en serie, även om det ibland är farligt nära att det istället blir en rolig serie som handlar om superhjälterollspel. Nr 3 bjuder även på intressanta intervjuer med bl.a. Kenneth Hite, Fria Ligan och gänget bakom New Horizon. Intervjuerna bidrar starkt till att tidningen upplevs som aktuell och jag hoppas på fler intervjuer i kommande nummer. När det gäller recensionerna i nr 3 så kan jag inte bestämma mig för vad som imponerar mest -- att Åsa Roos recenserat hela 16 spel i samma nummer eller att hon behärskar så många olika spelgenres. Respekt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Igen. Hur blir det med en ny fjättrad gås? Stockholmsmaterialet till Götterdämmerung skulle uppskattas...

Anonym sa...

Marjurascenariot Nidingsdåd - det finns ett gäng som gärna skulle konvertera det till nya Svavelvinter (se Fria Ligans forum) - och varför inte ge ut det i Fenix?

/Byrax